1
0

آشنایی با نمادها و علائم روی بسته بندی (بخش دوم)

آشنایی با نمادها و علائم روی بسته بندی (بخش دوم)
title

حتما برای شما هم اتفاق افتاده است که بخاطر توجه نکردن به علامت های روی بسته بندی و رعایت نکردن نکات ایمنی که از طریق این علائم به آن ها می توان دست پیدا کرد، به محصول و کالای درون بسته بندی آسیب رسانده باشید و یا حتی بدتر از آن به خودتان آسیب وارد کرده باشید.

برای مثال توجه به علامت سن بر روی بسته بندی اسباب بازی کودکان، می تواند از پیامدها و عواقب ناشی از آن پیشگیری کند، فقط لازم است که به علائم روی بسته بندی به خوبی دقت کنید.

پلی اتیلن ترفنالات:

پلی اتیلن ترفنالات

ماده ایست که کاربرد فراوانی در بسته بندی کالاهای مختلف از جمله نوشیدنی ها دارد. این ماده تا 90 درصد بازیافت پذیر می باشد و در نماد این مفهوم بازیافت پذیری به چشم می خورد.

نماد بین المللی با مفهوم قابل بازیافت:

نماد بین المللی با مفهوم قابل بازیافت

این نماد مصرف کننده را در جریان قابل بازیافت بودن کالا یا بسته بندی آن قرار می دهد. تشویق مصرف کننده به انداختن این نوع بسته بندی در داخل سطل های مخصوصی که برای این کار در نظر گرفته شده است، نباید آن را در داخل سطل زباله های معمولی بیاندازید.

قابل بازیافت بودن بسته بندی:

قابل بازیافت بودن بسته بندی

این نماد خبر از قابل بازیافت بودن بسته بندی می دهد، با این تفاوت که حروف alu در مرکز نماد به معنای وجود آلومینیوم در این ظروف است.

تجارت مشروع و منصفانه:

تجارت مشروع و منصفانه

نشان می دهد محتویات بسته در کشورهای جهان سوم تولید شده است و تولید کننده محصول خود را با بهایی منصفانه و معقول به فروش رسانده است.

تعهدات تولید کننده:

تعهدات تولید کننده

به معنای رعایت مقررات ایمنی سلامت و بهداشت محصولات، عدم کپی از روی نمونه اسباب بازی های موجود، بازگو کردن حقایق مربوط به عملکرد محصول در تبلیغاتش، عدم اغراق و گزافه گویی و کتمان واقعیت می باشد.

تست استانداردهای اروپایی:

تست استانداردهای اروپایی

درج این نشان معمولا بر روی بسته بندی محصولات غیر خوراکی مانند لوازم الکترونیک صورت می گیرد.

کالاهای تولیدی در کشور آلمان:

کالاهای تولیدی در کشور آلمان

بیانگر این موضوع است که کالای درون بسته بندی به وسیله موسسه استاندارد ایمنی آلمان تست شده و مورد تایید است.

اسباب بازی کودکان:

اسباب بازی کودکان

این علامت بیشتر بر روی بسته بندی اسباب بازی کودکان دیده می شود و به ما می گوید که بسته بندی برای چه سنی مناسب نمی باشد. برای مثال 1-0 به معنای این است که بچه های تا سن یکسال از این وسیله نمی توانند استفاده کنند.

بسته بندی از چوب جنگل های ماندگار:

بسته بندی از چوب جنگل های ماندگار

این علامت بیانگر این است که این بسته بندی از چوب جنگل های ماندگار و دائمی ساخته شده است. (در جنگل های ماندگار زمانی که درختی قطع می شود، درخت دیگری می کارند تا جایگزینش شود.)

مواد غذایی:

مواد غذایی

غالبا بر روی بسته بندی های حاوی مواد غذایی مورد استفاده قرار می گیرد. این نشان بیانگر این است که مواد غذایی درون بسته بندی به 10 قسمت تقسیم شده است.

اشتراک گذاری